Sajtókapcsolat
Bíró Szilvia
Kommunikációs menedzser
Menü
Hírlevél feliratkozás

Hírek

Itt a szezon - Mindent a maga idejében!
Itt a szezon - Mindent a maga idejében!
A főként szezonális zöldséget és gyümölcsöt kereső nagyvárosi embert köti össze a termelőkkel az Itt a szezon csapat online felületen keresztül.

„Összegyűjtjük a szezon legjobb ízeit, hogy mindenki finomat, frisset és egészségeset ehessen. Mindezt egyenesen a termelőktől. Pont annyit, amennyi szükséges, arra az átvevő pontra, ami legmegfelelőbb. Megrendeled, elhozzuk, átveszed, találkozol a termelővel, hazaviszed. Ilyen egyszerű” - foglalta össze Hámori Zsuzsa, Répássy Zsuzsanna, valamint Polgár Balázs alapítók a cég hitvallását. A kezdetekről Répássy Zsuzsanna mesélte, hogy „mi 'Zsuzsik' egy multinacionális reklámügynökségi hálózatnál dolgoztunk együtt”. A 2000-es évek elején az egyik első digitális ügynökséget alapították meg, ami ma is a piacvezetők között van. Ezután gyerekeik születtek, majd kicsit más irányban dolgoztak külön: egyikük a marketing, másikuk a fenntarthatóság felé mozdult. Ám a kapcsolat megmaradt és a két eltérő szemléletmód egy közös vállalkozásban kapcsolódott össze: gyerekeiknek, családjaiknak kezdtek keresni friss, megbízhatóan termelői, és nem tartósított finomságokat. Így kezdtek el megismerkedni termelő gazdákkal, akik megmutatták kihívásaikat és lehetőségeiket. Innen indult az egész ötlet. Először csak maguknak kezdték a beszerzést, majd barátaiknak, ismerősöknek is szerveztek „átadásokat”.

Igazi női csapat

„Mindez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy egy termelő – amikor éppen érik valamilyen terménye – egy adott napon felhozza és egy vagy két helyre elviszi a friss gyümölcsöt, mi pedig érte megyünk, kifizetjük és hazavisszük. Ezekből született meg a mostani pop-up vásáraink alapmodellje.” Azaz most már nem csupán az ismerősöknek szólnak, hanem a több ezer ittaszezon tagnak is. Sőt folyamatosan hirdetik is, hogy épp mikor mi érkezik a városba.

A csapatnak a Hiventures inkubációs programja tette lehetővé, hogy a hobbiprojekt mögé egy okos digitális platformot fejleszthessenek, melynek segítségével a meglehetősen bonyolult és aprólékos szervezési folyamatot – amennyire csak lehetett – automatizálták, hogy minél több vásár és átadás valósulhasson meg, így egyre több helyre is hívják őket. „A Hiventurestől minden kérdésre gyors segítséget vagy iránymutatást kapunk, miközben abszolút megvan a magunk szabadsága is” – mondja Zsuzsanna. Majd hozzáteszi: "a mentorunk ajánlotta a Hiventurest, hiszen hazai termelőknek segítünk egy innovatív platformmal, ami profilba vágott. Beadtuk a jelentkezést és 48 órán belül már jelentkezett is a portfólió menedzserünk". E befektetéssel a következő fejlődési lépcsőt is meg tudták valósítani, és csak erre a projektre tudnak azóta is koncentrálni. Segített az is, hogy ez egy igazi női vállalkozás, és az ittaszezon portfólió menedzsere is nő.

Digitalizálódó gazdák

Mostani újdonságuk, hogy a vásárlók már előre fizetnek online: kapnak egy kódot, amit az átvételkor a gazda leolvas az okostelefonjával, így igazolja az átvételt. Mindezek után a rendszer automatikusan számláz és utalja át a pénzt a termelőnek. Ez biztonságos, átlátható és kényelmes, illetve „modernizálja” a gazdákat is. Saját rendszer kellett, mert a meglévő webshop modellek nem tudták ezt a komplex rendszert leképezni.

Az alapítók szerint a piaci potenciál hatalmas, hiszen a városlakók és a hagyományos kistermelők sokszor két teljesen külön világban élnek. Az internet, a digitális tér és az üzleti, szolgáltatói, felelősségvállaló hozzáállás szerencsére terjed, de még ismeretlen a gazdák legnagyobb része előtt. Az ittaszezon.com ehhez ad egy egyszerű eszközt.

A fejlődés iránya nemzetközi: „A régióban úgy látjuk, hasonló a helyzet a magyarhoz, ott első körben több keresnivalónk lehet” – fejti ki Répássy Zsuzsanna. Egyre több a tudatos vásárló is, akik minőségi élelmiszert keresnek, és ott a sok kistermelő, akik nehezen találják meg őket. Bár erre sok kezdeményezés van, a legtöbb még nagyon sok erőforrást, szervezést igényel. Mi ezt próbáljuk minimalizálni.”

Az alapítók úgy vélik, hosszabb távon nagy segítség lenne, ha a falvakból nem költöznének el a fiatalok, mert meg tudnának élni a mezőgazdasági tevékenységeikből, ami sikerélményt ad nekik, mégsem szakadnak el gyökereiktől.

Rövidebb távon országos hálózati partnert keresnek, aki helyet tud biztosítani az átadásoknak, pop-up vásáraiknak. Már több partnerrel is tárgyalnak, ez követeli meg most a legnagyobb figyelmet.

Vissza
© IntroWeb | 2017